CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

litt om bloggen min

jeg blogger om alt ting, men mest er vel om mine tanker om liver og åssen jeg har det.
det er litt som en dagbok, og det er mye jeg har vært inngjennom som jeg skriver om.
du vis du synes ikke noe om bloggen min, så ikke lese eller kommenter på bloggen.
dette er en måte for meg og få ut alt jeg har i meg som jeg ikke klarer og si.
så dette hjelper meg til og få ut alt som jeg holder inne meg.
men jeg kommer ikke til og slutte og blogg, selv hva folk mener.
jeg har faste leser som liker bloggen min.

2. februar 2010

Jeg fant denne på bloggen til lise. så jeg tenke jeg skulle legge det ut her.
De som har * bak seg, er det jeg har angst for.
noen av de er ikke så store som andre av de
Eksempler på ulike fobier:


Ablutofobi – Angst for å vaske seg eller å bade*
Achluofobi – Angst for mørke
Aerofobi – Angst for gjennomtrekk eller å svelge luft
Aeroakrofobi – Angst for åpne plasser i høyden*
Aeronausifobi – Angst for å spy som en følge av luftsyke
Afrofobi – Frykt for eller misliking av afrikanere eller afrikansk kultur
Agateofobi – Angst for sinnsykdom*
Agorafobi – Angst for åpne plasser eller å være på folksomme offentlige steder*
Agrafobi – Angst for seksuelle overgrep*
Agrizoofobi – Angst for ville dyr
Agyrofobi – Angst for gater eller å krysse gaten
Aichmofobi – Angst for nåler og spisse objekter*
Ailurofobi – Angst for katter
Akarafobi – Angst for kløe eller insekter som forårsaker kløe
Akerofobi – Angst for sur– og bitterhet
Akrofobi – Angst for høyder*
Albuminurofobi – Angst for leversykdommer
Alektorofobi – Angst for kyllinger
Algofobi – Angst for smerte
Alliumfobi – Angst for hvitløk
Allodoksafobi – Angst for meninger
Altofobi – Angst for høyder*
Amathofobi – Angst for støv
Amaksofobi – Angst for bilkjøring
Ambulofobi – Angst for å spasere
Anablefobi – Angst for å se opp*
Androfobi – Angst for menn*
Anglofobi – Angst for England eller engelsk kultur
Aquafobi – Angst for vann
Arachibutyrofobi – Angst for at peanøttsmør skal sette seg fast i ganen
Araknofobi – Angst for edderkopper*
Armafobi – Angst for våpen
Aviofobi – Angst for å fly (Flyskrekk)
Caligynefobi – Angst for vakre kvinner
Coulrofobi – Angst for klovner*
Cyclofobi – Angst for sykler
Cynofobi – Angst for hunder
Dorafobi – Angst for dyrepels
Eridofobi – Angst for å miste besinnelsen*
Etnofobi – Frykt for eller misliking av flertallets kultur eller en homogenisert kultur, brukes gjerne om internasjonalistiske bevegelser
Erytrofobi – Angst for å rødme*
Eufobi – Angst for gode nyheter
Flatulensofobi – Angst for avføring
Fobofobi – Angst for å få angst*
Fonofobi – Angst for lyd (overfølsom for lyd)
Fotofobi – Angst for lys (overfølsom for lys)
Geliofobi – Angst for latter
Grafofobi – Angst for å skrive*
Heliofobi – Angst for solen
Hellenologofobi – Angst for komplisert vitenskapelig terminoligi
Hematofobi – Angst for å se blod
Homofobi – Redsel for homofile personer
Lalofobi – Angst for å snakke*
Iatrofobi – Angst for leger*
Illyngofobi – Angst for å se ned
Islamofobi – Angst for islam
Klaustrofobi – Angst for innestengte rom
Melofobi – Angst eller hat for musikk
Musofobi – Angst for mus
Negrofobi – Angst for å se mørkhudede mennesker
Nekrofobi – Angst for å se lik
Neofobi – Angst for alt nytt
Novercafobi – Angst for svigermødre
Nyktofobi – Angst for mørket
Ofidiofobi – Angst for slanger
Odontofobi – Angst for tannleger*
Ornitofobi – Angst for fugler
Panfobi – Angst for alt
Parasittfobi – Angst for insekter
Paraskavedekatriafobi – Angst for fredag den 13.
Phronemofobi – Angst for å tenke
Radiofobi – Angst for radioaktiv stråling
Tanatofobi – Angst for døden
Thaasofobi – Angst for å sitte
Triskaidekafobi – Angst for tallet 13*
Spheksofobi – Angst for veps
Symbantofobi – Angst for ulykker
Undasofobi – Angst for bølger
Xanthofobi – Angst for fargen Gul
Xenofobi – Angst for det som er fremmed*
Zoofobi – Angst for dyr
Ønofobi – Angst for vin

0 kommentarer: