CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

litt om bloggen min

jeg blogger om alt ting, men mest er vel om mine tanker om liver og åssen jeg har det.
det er litt som en dagbok, og det er mye jeg har vært inngjennom som jeg skriver om.
du vis du synes ikke noe om bloggen min, så ikke lese eller kommenter på bloggen.
dette er en måte for meg og få ut alt jeg har i meg som jeg ikke klarer og si.
så dette hjelper meg til og få ut alt som jeg holder inne meg.
men jeg kommer ikke til og slutte og blogg, selv hva folk mener.
jeg har faste leser som liker bloggen min.

18. oktober 2010

fedme er sykdom eller ikke?

hva synes dere?
er fedme sykdom? eller er de som er overvektige lat?

jeg ble veldig provosert av Kari Jaquesson som skrev det.

hva mener dere om det????

5 kommentarer:

Marthe sa...

jeg ble ganske provosert med det samme jeg også, men jeg har tenkt masse på det og sett programmer om det på tv osv. og jeg tror jeg har skiftet litt mening. egentlig så mener jeg at det å være feit, altså lide av sykelig overvekt også kan være selvskylt. Det er ikke nødvendigvis at det er tabletter, sykdom osv som gjør dette, men jeg utelukker det overhodet ikke, fordi jeg tror at det er også noen tilfeller som er slik. Men helt klart, man kan gjøre noe for å forhindre å bli overvektig i form av fysisk aktivitet og et balansert kosthold også! : )

Anonym sa...

Fedme i seg selv er ingen sykdom, det ligger alltid noe bak. For noen kan det være latskap, for andre kan det være medikamenter, sykdom osv osv..

Wenche sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Wenche sa...

Det kan være mange årsaker som ligger bak, og man kan ikke skjære alle over en kam. Det var det som provoserte meg med Kari Jacquesons innspill. Alle kan prøve å gjøre sitt beste for å leve sunt, men dette stresset med å være så perfekt, nei, det har jeg hoppet av, bryr meg ikke lengre så mye om det ytre (man kan jo se bra ut for det), men har mer fokus på det indre i mennesket som er mye mer verdt. Så får nå andre gjøre det de vil.

Anonym sa...

Noen er kanskje feit fordi man er lat. Men hos mange er det helt andre ting som ligger bak. Det er viktig å huske på å ikke skjære alle over én kam.